کد خبر: ۲۲۳۰۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۷
رابرت اف کندی جونیور" برادر زاده جان اف کندی رئیس جمهوری ترور شده پیشین آمریکا رقیب جدید جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا برای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری این کشور در داخل حزب دموکرات شد.

به گزارش همشهری آنلاین رابرت اف کندی جونیور از حزب دموکرات روز چهارشنبه به وقت محلی بطور رسمی نامزدی خود را برای انتخاب شدن به عنوان نماینده حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کرده است. نظرسنجی جدید رسانه یو اس ای تودی و دانشگاه سافولک نشان می‌دهد که رابرت اف کندی جونیور، نامزد دموکرات ریاست‌ جمهوری آمریکا، در مرحله اول کارزار انتخاباتی‌اش، توانسته است تعداد نظر تعداد زیادی از رای دهندگان به بایدن را به خود جلب کرده و حمایت آنها را بدست آورد.

به گزارش فاکس نیوز، بر اساس این نظرسنجی، زمانی که پسر رابرت اف کندی داستان کل پیشین آمریکا در اوایل ماه جاری نامزدی خود را برای کاخ سفید اعلام کرد، ۱۴ درصد از حامیان بایدن در سال ۲۰۲۰ حمایت خود را از کندی اعلام کردند.

نظرسنجی تلفنی از ۶۰۰ رای دهنده به بایدن در سال ۲۰۲۰، که از طریق نظرسنجی های ملی و ایالتی بین سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ شناسایی شدند، نشان داد که ۶۷ درصد از افراد همچنان از بایدن حمایت می کند.

در این نظرسنجی ۱۴ درصد از رای دهندگان به بایدن در سال ۲۰۲۰ از کندی حمایت کردند در حالی که ماریان ویلیامسون یک نامزد دموکرات دیگر توانسته است ۵ درصد از حامیان بایدن را به خود اختصاص دهد.

این نظرسنجی همچنان نشان داد که ۱۳ درصد از رای دهندگان به بایدن در سال ۲۰۲۰ هنوز در خصوص حمایت مجدد از او یا حمایت از یک کاندید جدید تصمیم نگرفته اند.

رابرت اف کندی جونیور برادرزاده جان اف کندی رئیس جمهور اسبق آمریکا است، از جمله مخالفان سرسخت واکسن کرونا بود و اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ حساب کاربری او را به دلیل انتشار مطالب گمراه‌کننده درباره واکسن مسدود کرد .

به چالش کشیدن رئیس‌جمهور مستقر در مرحله درون‌ حزبی انتخاب از سوی یک هم‌ حزبی رویدادی بی سابقه در آمریکا است که با اعلام نامزدی کندی، رقیبان دموکرات بایدن در انتحابات ۲۰۲۴ افزایش یافته است در حالی که بایدن برای دور دوم ریاست جمهوری خود باید نامزدهای جمهوری خواهان را نیز شکست دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار